کوپ مناسب با چهره شما


 






 
همه ما اين جمله را شنيده ايم که مي گويند مو نيمي از زيبايي است و زيبا بودن موها مي تواند تمامي چهره يک شخص را زيبا کند. خيلي از خانم ها مدل موهاي خود را از روي ژورنال يا هنرپيشه مورد علاقه يا حتي از روي افراد ديگر انتخاب مي کنند و اين همان اشتباه بزرگي است که باعث مي شود نه تنها زيبايي موهاي آنها ديده نشود، بلکه زيبايي چهره شان هم در زشتي موهاي شان محو گردد. اگر مي خواهيد کوپ (اندازه و ميزان کوتاهي و بلندي مو) ايده آل براي موهاي خود را بهتر بشناسيد، اين مقاله را بخوانيد.
معمولا موهايي که تا سر شانه ريخته مي شوند، مناسب هر نوع چهره اي هستند، اما با دقت بيشتر در همان چهره مي توان به مدل مويي با زيبايي بيشتر رسيد. مثلاً اگر شما صورت و فک کشيده اي داريد و گونه هاي شما برجستگي کافي را ندارند، مي توانيد از مدل هاي شلوغ و پرحجم تر استفاده کنيد، مي توانيد از آرايشگر خود بخواهيد موهاي شما را به صورت لير (لايه لايه) کوتاه کند و برش هاي لير را فقط در قسمت هاي انتهاي موي شما ايجاد کند، اين کار باعث مي شود عمق موهاي شما پرحجم تر باشد. هنگام درست کردن هم از او بخواهيد که موهاي تان را به صورت شلوغ و پريشان فرم دهد. اسپري هاي حجم دهنده مي توانند کمک زيادي در ايجاد حالتي حجيم و زيبا به موهاي شما بکنند. در صورتي که از وسايل حالت دهنده گرمايي استفاده مي کنيد، حتماً سشوار را انتخاب کنيد. عملکرد سشوار درست برعکس اتوي مو است و موها را پف دار و حجيم مي کند.
اگر صورت گرد با گونه هاي درشت داريد، مي توانيد اطراف سر خود را با برش هاي لايه اي کم حجم تر کنيد. بهترين ابزار براي کم حجم کردن اطراف، سرقيچي هاي سه تيغ هستند. اين قيچي ها با نظم بيشتري لايه هاي مورد نظر را ايجاد مي کنند.
هنگام حالت دادن به اين گونه موها مي توانيد از اتوي مو براي اطراف سر استفاده کنيد تا حالت خوابيده تري به خود بگيرند. نوک موها را به سمت جلوي صورت حالت دهيد و از حالت دادن آنها به سمت بيرون بپرهيزيد. بالاي سر خود را شلوغ تر و پف دارتر کنيد. اين کار صورت شما را بيضي مي کند.
اگر مي خواهيد سن شما کمتر به نظر برسد، مي توانيد از کوپ چتري استفاده کنيد. چتري ها را به صورت ريش ريش فرم دهيد.
اگر صورتي با فرم لوزي يا بيضي داريد، مي توانيد موهاي خود را به سمت بيرون و به صورت تيغ تيغي درست کنيد. اندازه چشم ها و ابروها و حتي فاصله آنها با هم نيز مي تواند در انتخاب کوپ شما اثرگذار باشد، مثلاً کساني که چشم ديگر اجزاي صورت آنها خيلي بزرگ هستند، نبايد از کوپ هاي خيلي کوتاه استفاده کنند. اين کار درشتي اجزاي صورت را دو چندان مي کند و در خانم ها چهره اي زمخت و مردانه ايجاد مي کند.
اگر موهاي شما نازک و شکننده هستند، به هيچ وجه از مدل هاي خرد و کوپ هاي لايه اي استفاده نکنيد. اين کار موهاي شما را کم پشت تر نشان مي دهد. براي اين افراد کوپ هاي ساده و يکدست توصيه مي شود.
منبع:کوچه ما شماره 13